El passat dissabte 20 de maig, la Coordinadora Valenciana d’ONGDs va celebrar el Dia Internacional de la Cooperació i el Comerç Just a València, Alacant i Castelló.

La Federació Valenciana de Cases de Joventut vam participar en la Festa del Comerç Just a Castelló amb la realització d’una gimcana educativa i de sensibilització, organitzada per 12 joves de les Cases de Joventut d’Almassora i La Maranya (Benicàssim). L’objectiu de l’activitat ha estat educar i conscienciar tant el grup organitzador com els i les participants, mitjançant el joc i la diversió, respecte de temes com el comerç just, la desigualtat social mundial, les condicions de fabricació i l’origen dels productes que consumim als països desenvolupats, particularment la roba, la importància dels recursos naturals i l’ecologia, i la justícia social. Hi van participar 85 xiquets i xiquetes d’entre 6 i 12 anys, pertanyents a diferents col·lectius i entitats (Esplai Cataflai de Benicàssim, Esplai Sabadacasal de les Alqueries, Esplai de Betxí, Cáritas, Intermon Oxfam, Solidaritat Internacional, Médicos Mundi i Ayuda Directa Safané), en una jornada divertida, enriquidora, educativa i sobretot, solidària, que esperem repetir en pròximes jornades.