La Federació Valenciana de Cases de Joventut (FVCJ) és una organització no lucrativa amb entitat jurídica pròpia, de funcionament democràtic i vocació de servei públic, que es dedica a la gestió de Centres Juvenils com a espais d’educació en la participació de les persones adolescents. Es creà l’any 1994 per cinc organitzacions juvenils: La Nau i Alvent (Manises), NFR (Polinyà del Xúquer), la Cebollera i l’Amagatall (Quart de Poblet).

La FVCJ funciona com un paraigües de principis gestió comuna per a tots els projectes, facilitant el dia a dia dels grups de joves, la gestió i l’aplicació de metodologia educativa. L’activitat s’emmarca a nivell local, educant en valors, el compromís i l’assumpció de responsabilitats per a millorar la participació dels i les joves valencianes.

Es moment de reclamar la involucració ciutadana en la gestió d’allò públic.

Ens declarem capaços per dirigir tots aquells serveis que ens afecten.

És l’hora de passar del “jo t’ho faig” al “fem-ho junts”.

La Federació Valenciana de Cases de Joventut som fonamentalment un projecte educatiu.
Mantenim la idea dels últims anys d’assumir la gestió dels centres juvenils per a adolescents a les localitats que compartisquen el projecte.
A més, aspirem a construir una metodologia comú a tots els projectes d’oci educatiu amb adolescents, i pensem què això només és possible des de la pràctica de la gestió diària i el treball conjunt dels municipis.

La FVCJ té un ideari basat en la declaració dels Drets Humans de 1948, i que establim com un mínim a partir del que construir el funcionament democràtic intern:

• Funcionament democràtic i pluralitat.
  • No sexisme, igualtat efectiva entre dones i homes.
  • Tolerància i no al racisme.
  • Reivindicació de la cultura pròpia.
  • Pacifisme i cultura de la pau.
  • Per un treball digne.
  • Protecció del medi ambient.
  • Solidaritat.
  • Rebuig a les drogues com a alternativa d’oci.

Què fem?

Els Centres Juvenils són espais on les persones joves decideixen les activitats i s'organitzen per a fer-les realitat. Amb gran diversitat de tallers, són punt de trobada de la majoria de les persones adolescents dels barris on s'ubiquen.

Especialitzats en adolescència i joventut

Hem de repensar els serveis públics dirigits a adolescents.

Funcionament democràtic

Som Federació perquè funcionem democràticament. Les persones associades prenen les decissions sobre allò que els afecta als projectes i l’entitat.

Mètode

L’educació no és un conjunt de tallers espectaculars. Tenim una metodologia professional, i dissenyem processos, no esdeveniments

Sostenibilitat i ecologia

El planeta no suporta més pressió.

Sense ànim de lucre

Participem de l’economia per assolir un bé comú

Subsidiarietat

Pensem que si pot gestionar una associació dirigida per ciutadans/es, millor

Com funciona la Federació?

La Federació té una estructura que garanteix un funcionament democràtic amb representació juvenil en tots els òrgans de decisió.

Secretariat

Està format per un equip voluntari triat en Assemblea General. Assumeixen la resolució provisional d’imprevistos diaris, la representació i l’administració de la Federació.
Les seves funcions exactes estan detallades als Estatuts.

Les figures clau

La Federació compta amb 3 figures responsables:

• La coordinació tècnica, que s’encarrega del funcionament tècnic i administratiu de l’entitat.
  • La supervisió metodològica, qui manté la línia metodològica amb l’equip d’Animació professional de cada centre juvenil.
  • La direcció de l’Escola de Formació en Animació, que representa a l’Escola de Cases davant l’IVAJ.

Assemblea General

Un grup de persones delegades triades per les entitats federades aproven Informe de gestió, Memòria, Balanç Econòmic, Pressupost, entre d’altres. Tria al Secretariat. L’Assemblea és oberta a totes les persones sòcies de les entitats membres, a professionals que dinamitzen els centres, a les altres entitats del Moviment de Temps Lliure i a la ciutadania en general. Això s’explica millor als Estatuts.

La Federació Valenciana de Cases de Joventut está actualment elaborant el I Pla d’Igualtat 2022-2023 de l’entitat.

L’elaboració del Pla té 3 fases: diagnòstic, redacció-aprobació, i implementació.

Posteriorment es realitzarà un seguiment i avaluació trimestral i al final de cada any per l’Assemblea General, per a valorar les mesures preses i el seu impacte. Això permetrà elaborar els posteriors Plans d’Igualtat a l’entitat amb els que avançar en la implantació de mesures efectives.

Secretariat

Està format pels càrrecs de Presidència, Secretaria i Tresoreria, triats en Assemblea General.

Equip

It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout.