Treballa amb nosaltres

Per a treballar amb adolescents al temps lliure cal tindre el títol de MONITOR/A o titulació equivalent segons la llei vigent de Polítiques Integrals de Joventut.

Als nostres Centres Juvenils, Cases de Joventut i altres projectes, hi treballen joves professionals de l’animació juvenil dinamitzant grups d’edat, organitzant activitats i educant en la participació. Per a treballar a la FVCJ cal passar un procés de formació i selecció, ací t’expliquem tot el que necessites saber:

Encara que sigues MAT titulat, has de tindre cert perfil, ja que no tothom pot treballar amb adolescents. Busquem:

• persones amb “ganxo” per a treballar amb adolescents.
  • amb capacitat d’escolta, anàlisi i síntesi.
  • capacitat d’adquirir compromisos socials.
  • ordenades, amb sistema.
  • es valorarà coneixements d’anglés, que sàpiguen tocar la guitarra, o fer teatre, o qualsevol altra habilitat útil per al treball amb joves.
  • Es valora experiència en voluntariat i/o laboral amb adolescents i joves.
  • Es valora també experiència en voluntariat i/o laboral en tercer sector i de treball amb grups.
  • Coneixements de valencià, i en algunes ocasions d’anglés.
  • Formació en recursos animatius.

A la Federació de Cases de Joventut demanem, a més, un curs d’especialització de treball amb adolescents, el que garantirà que la persona que eduque als i les adolescents seguisca una metodologia adequada. La formació és la base per a una tasca tan important.

Si tens el títol MAT i has superat el Curs “Com treballar amb adolescents al temps lliure”, pots presentar-te al procés selectiu previ per a formar part de la “Borsa de Treball en Animació”.

La “Borsa de treball en Animació” és una iniciativa promoguda per la plataforma SOCIE – SOM OCI EDUCATIU, de la que formen part diferents entitats i professionals del camp de l’oci educatiu i el treball amb joves. Entre elles estem nosaltres, la Federació de Cases de Joventut.

El procés selectiu consta de dos exercicis eliminatoris:

• un exercici escrit què t’enviem per mail.
  • un exercici pràctic de treball amb grup.

Un cop superat el procés selectiu, entraràs a formar part d’una borsa de treball que utilitzen diverses entitats per a cobrir vacants i llocs de treball en el nostre àmbit professional. Podràs accedir a ofertes de treball en:

• centres juvenils
  • programes de treball de valors a instituts de secundària
  • associacions d’alumnes
  • activitats en grups d’esplai
  • associacions d’alumnes
  • activitats en grups d’esplai

entre altres.

La jornada de treball oscila entre les 15 i es 25 hores setmanals, encara que també hi ha ofertes puntualment de 2h a la setmana en instituts.

S’ubiquen a les províncies de Castelló i de València. No et preocupes, solem adaptar l’oferta per proximitat de la persona!

El salari brut mensual és de 1100 € bruts durant el primer any per a la jornada completa i en 14 pagues. Superat l’any, el salari serà de 1200€ bruts per a la jornada completa. Aquestes condicions podríen variar, però mai per baix d’esta xifra.

Compleixes tots els requisits i vols participar al següent procés selectiu?Pots escriure’ns per correu electrònic ara mateix a info@casesdejoves.org i enviar-nos el teu curriculum!

T’ha quedat algun dubte?

Contacta amb nosaltres