La Federació Valenciana de Cases de Joventut, l’Escola d’Animadors i els Esplais Valencians reuneixen a 125 joves i 22 entitats per formar-se i compartir experiències a Benicàssim.

soy una convencidaL’apertura de la trobada, a càrrec de Jesús Martí, president de l’associació de professionals i tècnic de Joventut a l’ajuntament de Quart de Poblet, va recórrer els 20 anys d’història de la Federació de Cases de Joventut i polítiques de joventut, deixant clar que una de les coses fonamentals que ha fracassat de les polítiques juvenils valencianes ha sigut que s’han fet d’esquenes als propis joves. «Tenim la taxa de fracàs escolar i professional més elevada d’Espanya, hem de començar a reclamar el nostre dret com a joves a decidir sobre el que ens afecta», remarcà.
El matí continuà amb uns tallers exprés que pretenien millorar la qualitat del treball de les entitats juvenils assistents en el futur. Es parlà de com fer reunions, com treballar en equip, com aprofitar els errors, i els secrets del treball en xarxa.

Durant la vesprada els joves voluntaris d’esplais i els joves de les entitats juvenils feren sessió de treball intern per comprendre millor la metodologia delsesplais i de les Cases de Joventut.

joves escoltenEl diumenge de matí tancaren amb les conclusions de les jornades i les línies de futur del pròxim anys. Amb motiu de la Jornada les entitats han reeditat la revista “Escoles de Democràcia” i altres materials i metodologies que poden ajudar a dissenyar les polítiques de joventut el pròxims 20 anys, tots accessibles a la web www.lafederacio.org.

Actualment aquesta Federació de Cases de Joventut te 21 entitats federades i associades als municipis d’Alaquàs, Catarroja, Quart de Poblet, Mislata, Xirivella, Aielo de Malferit, Torrent, Benicàssim, Betxí, Vila-real, Vilanova d’Alcolea, Alqueries, entre d’altres.

Fins a 550 són els joves associats a les entitats que formen part de la Federació, i que a la vegada formen part d’un moviment educatiu de més 1500 xiquets, joves i famílies involucrades en el projecte educatiu en el temps lliure laic i progressista, dels quals 550 són joves.

La seua Escola d’Animadors ha format a 4100 monitors, joves activistes i voluntaris des del seu inici amb un total de 118 cursos de formació. Aquesta Escola d’Animadors dona suport al projecte pedagògic de treball amb infància, joventut i adolescència.

La trobada ha rebut el suport de la Fundació Horta Sud, Caixa Popular i elGrupo Ugarte com a projecte subvencionat al 2013.

trobada