La Federació de Cases de Joventut i la Federació d’Associacions d’Estudiants FADES volem comunicar conjuntament i formalment que a partir del 31 de desembre de 2023 deixem de tindre com a servei als barris els 4 Centres de Participació per a Joves a Castelló de la Plana, en col·laboració amb l’Ajuntament de la ciutat.

Els Centres de Participació del carrer Riu Sènia, carrer Joaquim Garcia Girona, i carrer Doctor Vicente Altava tancaran les portes al públic per a sempre a partir del dia 1 de desembre de 2023. El centre del carrer Benàrab ho farà 30 dies després.

Demanem disculpes en nom de les nostres entitats pel cesament fortuit de l’activitat d’estos espais de participació veïnal que donava cobertura a les activitats organitzades voluntàriament per unes 300 persones.

L’ajuntament ha decidit unilateralment retirar el finançament del lloguer de local i la contractació de personal educador d’aquest servei als barris, sense opció de negociació per mantenir un servei mínim. Donades les dates en que estem, som coneixedores del problema que suposa per a les famílies perdre aquest servei a meitat curs. Ens hauria agradat finalitzar amb normalitat al mes de juny, però no ha sigut possible mantenir la despesa més temps.

Ens posem a disposició de totes les famílies vinculades i de les persones participants per a qualsevol dubte o necessitat que pugueu tindre.

Recordem que les Cases de Joventut, Centres Juvenils i les Associacions d’Alumnat són un model associatiu arrelat a Castelló, que forma part de la cultura i la història ciutadana de la província, i que duu més de 25 anys actiu als municipis de Castelló (inclosa la ciutat). No som una entitat forània, som veÏns i veÏnes de la ciutat.

En estos grups i associacions s’aborda l’oportunitat d’associar-se i aprendre a participar dels veïns i veïnes més joves, amb propostes específiques per a estes edats. En aquest sentit és necessari que:

• Es rectifique la política de convenis municipal a les entitats que presten serveis d’aquest tipus, fent que es puga signar convenis plurianuals per donar estabilitat.

• Al marge de la fòrmula de gestió, es cree una estructura de centres de participació juvenil a la ciutat, per a cobrir la necessitat als barris, i no es faça d’esquenes al nostre teixit associatiu.

Treballarem per a què la gent jove de Castelló continue tenint l’oportunitat de formar part del teixit associatiu, i que puguen seguir organitzant les seues pròpies activitats, encara que siga en menor quantitat, degut a la reducció de recursos públics actuals.

Vols saber més sobre els nostres serveis?

Consulta les REPLENAR AMB EL QUE DECIDIM

Descobreix