Les Cases de Joventut, Esplais Valencians, els joves estudiants de’ADEA Aragó, Casals de Joves de Catalunya i diferents associacions de la Comunitat Valenciana participen en unes jornades de formació a Manises per a compartir experiències associatives i millorar el seu treball en la societat.

La ponència inaugural que obri enguany el curs associatiu ha estat a càrrec d’Enrique Deltoro, educador social i membre de la Fundació Movimiento Ciudadano. Deltoro plantejà un recorregut pels efectes devastadors de les mesures conservadores als governs mundials, i quins són els reptes de futur en els associacions veïnals, educatives i ciutadanes.

Durant la vesprada les entitats van fer un recorregut per la història audiovisual de les entitats juvenils, i després pogueren triar entre 3 formacions bàsiques, en les que es pretenia donar instruments concrets per organitzar-se millor, concretar les activitats que volem fer per educar en valors als nostres xiquets i joves, i treballar la millora de les nostres associacions. Cal destacar la presència i les aportacions dels representants del sindicat d’estudiants ADEA d’Aragó, i la representació dels Casals de Joves de Catalunya, ambdúes amb una gran trajectòria en el món de l’educació en la participació dels joves.

La trobada inaugural de curs que organitza la Federació Valenciana de Cases de Joves i la seva Escola de Formació, fa anys que es cel·lebra a Manises, i no seria possible sense l’esforç i la involucració de l’Associació de veïns del barri Sant Francesc.

Fins a 550 són els joves associats a les entitats que formen part de la Federació, i que a la vegada formen part d’un moviment educatiu de més 1500 xiquets, joves i famílies involucrades en el projecte educatiu en el temps lliure laic i lliurepensador. La seua Escola d’Animadors ha format a 4100 monitors, joves activistes i voluntaris des del seu inici amb un total de 118 cursos de formació. Aquesta Escola d’Animadors dona suport al projecte pedagògic de treball amb infància, joventut i adolescència.

La trobada ha rebut el suport de la Fundació Horta Sud, Caixa Popular i elGrupo Ugarte com a projecte subvencionat al 2013.