La MaranyaSom una organització sense ànim de lucre de caràcter laic i pluralista, i que funcionem de manera democràtica. La funden inicialment quatre grups estables de joves: L’esplai Cataflai, el grup de teatre Estem Vius, el grup de jocs de taula i estratègia Quatre Gats i el grup de revista juvenil Guirigall. Tots quatre grups es junten per treballar voluntàriament al seu temps lliure per un oci diferent per a joves, i per crear un espai en el que poder expressar-se, trobar-se, crear… d’una manera lliure i alternativa.

La Casa de Joventut La Maranya som hereus de tota l’ebullició associativa juvenil que deixà l’extingida Casa de Joventut Quelcom des de l’any de la seva fundació, el 1996, amb seu a l’antic Casal Jove municipal. Els darrers
tres anys han passat uns 500 joves pels grups estables i activitats que les diferents etapes associatives han deixat al poble.

A la Casa de Joventut som els joves els qui decidim que volem fer, ens organitzem per fer possible nosaltres el nostre propi temps lliure. Tenim un manifest, adscrit a la Federació de Cases de Joventut, regit per: la solidaritat, igualtat, laïcitat, contra el racisme i la xenofòbia, defensa de la cultura, democràcia, llibertat, ecologisme, rebuig a l’abús del consum de drogues com a alternativa d’oci, rebuig a l’ús de la violència, la justícia social i la consciència crítica. Tots aquests valors ens defineixen com a entitat.

Tenim un local obert al públic a la Plaça dels Dolors, on qualsevol jove pot vindre i apuntar-se a tallers, o proposar activitats i organitzar-les ells mateixos. L’Associació ha tingut al seu sí més d’una vintena de grups estables de joves fent realitat les seves idees: teatre, guitarra, grups d’assaig de música, jocs de rol, cuina, malabars, activitats infantils, literatura, grup de debat i crítica social, grup de solidaritat, nits de videofòrum, programa de televisió «maranyatv», revista juvenil, etc.

ADREÇA

C/ Els Dolors 42-44, Benicàssim (Castelló)

CONTACTE, WEB, XARXES SOCIALS

info@lamaranya.orgwww.lamaranya.org

HORARIS

Dimarts, dimecres, dijous, divendres de 17 a 21 h.

Dissabte de 09:30 a 14:00 h (Consulta l’horari actualitzat trimestralment ací)

DATA DE FUNDACIÓ

18 d’agost de 2011

Nº DE SOCIS