Dissabte 18 de maig tindrà lloc la propera edició de la ja clàssica jornada al Parc del Poliesportiu.

A menys d’una setmana de la gran cita, l’equip de joves voluntaris i voluntàries del grup de solidaritat ultima els detalls de la preparació del Joc Solidari. Aquesta activitat és el colofó de mesos de treball previ que culminen en la realització d’una gymkana amb jocs i activitats per a l’alumnat de primària dels centres educatius Puríssima Concepción, CEIP Ramón Laporta, Sagrado Corazón, CEIP San Enrique i CEIP San Onofre.

Aquest projecte, que naix de les Cases de Joventut de Manises ja fa més de 20 anys, es una iniciativa per treballar l’educació per la pau i el desenvolupament. Des de llavors, el Joc Solidari ha tingut més de 4300 participants i s’espera en aquesta sessió comptar amb tots els xiquets i xiquetes de 5é i 6é de primària del municipi. Per a la seua realització, es convida a participar a la comunitat educativa del poble, donant a conèixer projectes de cooperació de diverses ONGD’s. Cada centre es compromet amb un projecte, el coneix en profunditat i participa a l’activitat del Gran Joc Solidari per tal de destinar els fons obtinguts mitjançant la partida del 0,7% del pressupost municipal que des de la regidoria de Pau i Solidaritat es destinen al projecte i d’altres activitats complementàries que s’organitzen.

El Gran Joc Solidari pretén sensibilitzar arrel la importància de treballar per aconseguir justícia social al món. L’activitat és una acció globalitzadora que s’ emmarca dins de diverses jornades on es realitzen diferents actuacions durant un període de temps concret. En aquesta edició, s’organitzaren el passat 4 de maig les Miniolimipiades amb la col·laboració de Quart per L’Esport, i tindrà com a acte de clausura el Sopar d’Activistes Solidàries el 31 de maig.

L’activitat compta amb la participació activa de les persones de les tres Cases de Joventut del municipi (CJ l’Amagatall, CJ La Cebollera i CJ Barranquet), del grup de voluntàries de solidaritat, així com d’altres entitats, intentant implicar el màxim de col·lectius possibles: associacions juvenils, ONGD’s, col·legis, instituts, partits polítics, comerços locals, AMPAS i les regidories de Joventut i Pau i Solidaritat.