63 adolescents, 12 centres juvenils i associacions d’estudiants,3 dies y molt de treball conjunt i participació juvenil.

Durant els dies 28, 29 i 30 de juny es va celebrar Entrecases 2019, la Trobada d’Estiu de la Federació de Cases de Joventut de la CV. Com cada any, les cases i centres juvenils de la Comunitat Valenciana es reuneixen en un cap de setmana de convivència, activitats i treball en xarxa  quan s’ha acabat el curs per recordar el camí recorregut durant els últims mesos i platnejar el futur amb vistes de millora. En aquesta ocasió, el lloc triat va ser el campament juvenil Jaume I en Alcossebre, un espai de referència de les trobades juvenils de tot el territori.

Com a marca la metodologia de treball amb joves que caracteritza a l’entitat, totes les activitats realitzades durant aquesta trobada van ser organitzades i realitzades pels grups de joves de les diferents cases de joventut de manera que són sempre ells i elles qui decideixen quines activitats realitzar, la seua organització, planificació i execució.

Cal destacar l’activitat d’ecologia realitzada el dissabte al matí, on el grup va realitzar una recollida de fem per la platja i va estudiar les causes i conseqüències d’aquest problema que ens incumbeix a totes i a tots. D’altra banda, es va realitzar l’avaluació anual dels centres i la planificació i programació del curs següent, concretant en la calendarització d’actuacions específiques, tallers a petició dels i les adolescents i accions conjuntes entre tots els centres del territori.

Com ja és habitual en les trobades de joves de la Federació, a aquest cap de setmana també han acudit els dirigents juvenils de les associacions d’estudiants que formen part de FADES, concretament dels centres IES Violant de Casalduch de Benicàssim, IES Alcalatén de l’Alcora, i els IES Politècnic i IES Bovalar de Castelló. I tot això, amb participants dels centres juvenils La Cebollera i Barranquet Quart de Poblet), Manises Jove i Barri Sant Francesc Manises), Centre Juvenil de Vilamarxant, Centre Juvenil d’Almassora, La Maranya Benicàssim) i Casal SOS (Alqueries).

La participació conjunta de totes dues entitats suposa un benefici no solament per als assistents sinó també per a l’equip d’animadors professionals que organitzen la trobada: Aquesta es converteix en un punt de formació conjunta, on es comparteixen experiències d’educació en l’adquisició d’hàbits democràtics en l’oci i temps lliure des d’espais diferents com són els centres juvenils i els centres educatius, i s’afermen llaços d’unió per a futures intervencions conjuntes.

Amb Entrecases’19 la FCJCV demostra ser la millor escola de democràcia, on el jovent és el principal protagonista del seu desenvolupament i on a més, troben un espai d’adquisició de competències claus para el seu present i el seu futur, així com per a la transformació de la nostra societat.